top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תDor Shira

שש סיבות מדוע ביטוי יצירתי חשוב כל כך להתפתחות הילדים, המבוגרים והקהילה:


1. יצירתיות עוזרת לך לפתור בעיות

יצירתיות היא אחד הכלים הטובים ביותר, אם לא הטוב ביותר, לעזור לך בפתרון בעיות. אם כישורי היצירתיות שלך מאומנים היטב, זה יעזור לך למצוא פתרונות לבעיות מורכבות שאת/ה מתמודד/ת איתם/ן. ביטוי יצירתי מספק הזדמנויות לילדים צעירים לנסות רעיונות חדשים, לפתח את דמיונם וכישורי פתרון בעיות ולראות מה קורה כתוצאה מהניסויים שלהם. חשיבה יצירתית מאפשרת לנו להיות גמישים/ות יותר ומקלה על הסתגלות למצבים שונים.


2. יצירתיות תורמת להערכה העצמית שלנו


החוויה היצירתית מאפשרת לנו לבטא את החוויות והרגשות שלנו דרך אפיקים תקשורתיים שאינם מילוליים. זה יכול לעזור לפתח ביטחון עצמי, כישורי תקשורת ותחושת זהות תוך כדי סיוע לילדים להתמודד עם רגשותיהם. כשאת/ה יצירתי/ת את/ה נותן/ת לעצמך רשות ליצור בלי להיות קשוח/ה מדי עם עצמך ובלי להגביל את העבודה שאת/ה עושה. ככל שאת/ה מפתח/ת את המיומנות היצירתית שלך כך את/ה לומד/ת יותר על עצמך ולכבד ולסמוך על האני הפנימי שלך ועל הרעיונות שלך, תהליך אשר עוזר לבנות ואת ההערכה העצמית שלך.


3. יצירתיות מגבירה רגשות חיוביים


יצירתיות יכולה לשמש ככלי לקידום רווחה. להלן מחקר החושף כיצד העיסוק היומיומי בפעילויות יצירתיות מגביר את החוויה של תחושות חיוביות, רגשות ומחשבות באותו יום. המחקר גם מדגיש כיצד בסופו של דבר עיסוק בפעילויות יצירתיות משפיע לטובה על בריאות הנפש ומפחית תסמיני דיכאון.


4. קשרים בין יצירתיות לאריכות ימים


מחקר מרתק זה מצא שיצירתיות מובילה לתחושת פתיחות ודמיון גבוהה, ואף מקטינה את הסיכון לתמותה. טיפוח היצירתיות המולדת של כולנו בתוכנו מעודדת נוירופלסטיות - היכולת המדהימה של המוח לחווט את עצמו מחדש על ידי יצירת מסלולים חדשים.זה מאמר זה דן כיצד יצירתיות מסייעת להגן על בריאותנו ככל שאנו מזדקנים, בשמירה על שלמות הרשתות העצביות שלנו, והיא יכולה אפילו לעזור עם דמנציה בגיל מבוגר.


5. יצירתיות מסייעת להפחתת מתח


העיסוק ביצירתיות מבוססת תנועה מסייע בהפחתת מתח וחרדה, שכן היא מאפשרת לנו לשקוע במלואו במשימה היצירתית שלפנינו ולהיכנס למצב של זרימה יצירתית אשר תורמת באופן חיובי לבריאות הנפשית שלנו. . גלה/י עוד כאן.


6. חוגגים את הייחודיות האינדיבידואלית שלנו


תהליך היצירה מספק הזדמנויות לחגוג את הייחודיות שלנו, שהיא מרכיב חשוב לפיתוח תחושת עצמי חזקה. כאשר אנו עוסקים במשחק יצירתי עם ילדים ואחרים, אנו נקבל את המתנות הייחודיות של כל אחד, תוך הערכה של מה שיש לכל ילד ואדם להביא למשחק היצירתי.


כמה מחשבות אחרונות:


משחקים ופעילויות תנועתיות הם יצירתים מטבעם. הרשו לעצמכם/ן להיות מופתעים/ות בזמן שאתם/ן משחקים/ות את הפעילויות שלנו ותנו להן את החופש לעבור פיתולים ושינויים בלתי צפויים.


שימו לב עד כמה ילדיכם יצירתיים בזמן שהם משחקים.


אנו מעודדים אותך ואת ילדיך ליצור גרסאות משלך וטוויסטים יצירתיים על המשחקים שלנו.


והכי חשוב, תהנו מלא ותשארו בתנועה!

21 צפיות0 תגובות
bottom of page